De voordelen van Netafims Digital Warehouse

In maart 2021 werd een Digital Warehouse Management System geïmplementeerd in ons magazijn in Maasdijk (hoofdkantoor). Onze productielocatie in Rucphen volgt hopelijk dit jaar.

Het Digital Warehouse Systeem is een softwaretoepassing die de dagelijkse bedrijfsvoering in een magazijn ondersteunt. Het systeem maakt gecentraliseerd beheer van taken mogelijk, zoals het volgen van voorraadniveaus en voorraadlocaties. Verbeterde geautomatiseerde processen in ons magazijn stellen ons in staat onze klanten efficiënter te bedienen. Ons systeem is gekoppeld aan SAP (bedrijfssoftware).

Onze magazijnmedewerkers werken met een Scanner waarmee ze producten kunnen scannen terwijl ze aan het orderpicken zijn. Dit minimaliseert fouten en elimineert de noodzaak om bestellingen dubbel te controleren. Alle producten hebben een toegewezen barcode die duidelijk wordt weergegeven in hun toegewezen gebied in het magazijn.

De voordelen van Netafims Digital Warehouse op een rijtje:

  1. Minder pakfouten (-75%) (verhoging customer experience):
    - Medewerker krijgt foutmelding als een verkeerd artikel wordt gescand.
    - Medewerker moet ook aantallen bevestigen op de scanner.
    - Indien teveel of te weinig bevestigd wordt, krijgt de medewerker een melding op de scanner.

  2. Tijdsbesparing:
    - Afleverbonnen kunnen vanaf elke plaats in het magazijn geprint worden.
    - Minder uitzoekwerk i.v.m. pakfouten.
    - Geen handmatig schrijfwerk meer waardoor minder foutgevoelig.

  3. Mogelijkheid om met meerdere mensen 1 picklijst te pakken. Het is ook mogelijk om het picken van een order te onderbreken en later verder te gaan waar je was gebleven, mocht er een spoedorder tussendoor gekomen zijn.

  4. Via SAP is te achterhalen welke medewerker een picklijst heeft gepakt. Ook de datum en tijd zijn bekend.

  5. Alle producten van het buitenterrein komen op een aparte picklijst en hoeven niet meer gefilterd te worden.

  6. Elke doos, pallet en pvc-pakket kan voorzien worden van een geprint label met alle relevante informatie voor een klant. Alle customer stock artikelen worden voorzien van een label met betreffende ordernummer, waardoor er ook minder kans op fouten zijn.

  7. Inkomende goederen kunnen via de scanner ingeboekt en opgeruimd worden, waardoor voorkomen kan worden dat de artikelen in een verkeerd vak weggelegd worden.

  8. Mogelijkheid om locatiecodes aan te maken, te veranderen of te verwijderen.

  9. Er is uitbreiding mogelijk met nieuwe modules zoals bijv.: voorraadbeheer, transportmodule enz…

  10. De beschikbare voorraad is na te kijken op de scanner.

  11. In Rucphen kunnen de geproduceerde producten via de scanner direct ingeboekt worden in SAP.

 

Digital Warehouse - website.png